Mass Effect Galaxy
Kedves látogatók, kedves kalandvágyók!
Az oldal, még szerkesztés alatt áll, többnyire dizájnbéli módosítások, s utómunkálatok vannak már csak hátra. De, mivel, tartalmilag már fel van töltve, már van lehetőség regisztrációra, karakterek elkészítésére. Nagyobb létszám esetén indulhat is a játék - a munkálatok, vélhetőleg, még a hét lezárulása előtt befejeződnek, s az oldalt, 100%-os pompájában lehet majd megtekinteni.
Kellemes játékot, és jó szórakozást kíván a STAFF!

Join the forum, it's quick and easy

Mass Effect Galaxy
Kedves látogatók, kedves kalandvágyók!
Az oldal, még szerkesztés alatt áll, többnyire dizájnbéli módosítások, s utómunkálatok vannak már csak hátra. De, mivel, tartalmilag már fel van töltve, már van lehetőség regisztrációra, karakterek elkészítésére. Nagyobb létszám esetén indulhat is a játék - a munkálatok, vélhetőleg, még a hét lezárulása előtt befejeződnek, s az oldalt, 100%-os pompájában lehet majd megtekinteni.
Kellemes játékot, és jó szórakozást kíván a STAFF!
Mass Effect Galaxy
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Harcrendszer

Go down

Harcrendszer  Empty Harcrendszer

Témanyitás by RisingSun Kedd Jan. 06, 2015 11:44 pm

Alapok






A játékmenet a kockás és a klasszikus mesélői rendszer keresztezése alapján működik. Használata egyszerű és bármikor ellenőrizhető.

A kalandok során amint eldöntendő kérdésre kerül sor ( a karakter által leadott lövés talált e, vagy az ellenség megsebezte e a karaktert ), a mesélő illetve a reagot író játékos igénybe veszi az oldalba épített véletlen generátorként működő harc és sérülés kockát és háromszori dobásra beállítva őket ( a harc kocka 1 és 5 között adja meg az eredményt, míg a sérülés kocka 1 és 8 között ). Ezen dobások átlagából derül ki sikerült e egyik vagy másik félnek az adott cselekvés, valamint mekkora sérüléseket okoztak egymásnak.

A harc kockánál az egyes szám értékek azt jelölik, hogy az adott lövés, ütés, robbanás mekkora hatást ért el.
1: Mellé
2: Súrolta
3: Belelőtt
4: Részleges találat
5: Telitalálat


A sérülés kockánál három adott számtartományra van felosztva a karaktert ért roncsolódás mértéke.

1-től 3-ig: Könnyebb sérülés ( enyhe vérzés, csontrepedés, zúzódás, agyrázkódás )
4-től 6-ig: Súlyos sérülés ( csonttörés, belső vérzés, koponya sérülés )
7-től 8-ig: Életveszélyes sérülés ( szervi károsodás, végtagvesztés, agysérülés )


Értelemszerűen, ha valakinek eltört a lába, a keze, vagy súlyosan vérzik, lényegesen korlátozódnak a harci képességei, amelyeket a medigél segítségével enyhíthet. Ha viszont a sérülés túlságosan súlyos ( elvesztette a végtagját, megsérült a létfontosságú szerve ), akkor a medigél pusztán arra elég, hogy épp csak ne halljon meg és kibírja a visszaszállítást a támaszpontra. Abban az esetben, ha nem áll rendelkezésére medigél és a sérülés az életveszélyes kategóriába sorolható, akkor a karakter elvérzik és meghal!

De! A támadást lefolytató karakterek csakis a harc, míg a védekezők a harc és a sérülés kockát is használják az adott kör folyamán. Ha például az egyik karakter rálő a másikra, a három dobás alapján kap egy átlagot. De a védekező félnek is kijön egy bizonyos átlag. A kettő különbsége határozza meg sikerült e eltalálni a célpontot, vagy az kitért e a lövés elől, esetleg fedezék mögé ugrott. Viszont, ha úgy adódik, hogy a végső átlag egyenlő, a támadó fél kerül ki győztesen, mivel ő volt a kezdeményező. Ha viszont a támadó harc átlaga egyértelműen magasabb a másikénál, akkor a védekező fél az általa dobott sérülés kockával kiszámítja, mekkora kárt okozott neki a lövés, ütés vagy a robbanás!

Azonban ha a játékos úgy írja meg karaktere reagját, hogy az harc közben célzott lövést ad le az ellenség egy bizonyos testrészére ( fej, láb, törzs, karok ) akkor ez is befolyásolhatja az eseményeket, mivel akkor a mesélőnek figyelembe kell vennie, hogy sikeres találat esetén csakis a becélzott testrész sérülhet.

Van lehetőség a karakterek által használt képességek fejlesztésére. Ha egy adott körben a fejlesztett képességet használja a játékos, akkor az alap három helyett, ötszöri dobást állíthat be a harc kockán, ezzel növelve meg a siker esélyét. A fejlesztések menetét a képességek leírásánál lehet megtalálni.  

A játékban arra is van lehetőség, hogyha két karakternek nézeteltérése támad és úgy érzik azt csak harccal rendezhetik, akkor a mesélő igénybe vétele nélkül játszhatják le a dolgot. Ilyenkor a kalandok során használt rendszer lép életbe vagyis mindkét játékos igénybe veheti a kockát és a fent leírtak alapján játszhatják le a dolgot.

Ha viszont olyan helyzetek merülnek fel, amelyeket lehetetlen megoldani kocka dobással, akkor a mesélő veszi át az irányítást és rendezi el a helyzetet a körülmények figyelembe vételével.


A hozzászólást RisingSun összesen 6 alkalommal szerkesztette, legutóbb Szer. Feb. 25, 2015 10:52 am-kor.
RisingSun
RisingSun

Karakter név : Thomas Bowel
Posts : 67
Join date : 2014. Nov. 30.
Location : Humbákfalva xD

Vissza az elejére Go down

Harcrendszer  Empty Re: Harcrendszer

Témanyitás by RisingSun Vas. Feb. 22, 2015 8:46 pm

Fegyverek és Páncélok hatása a küzdelmek során





A játékban szereplő összes páncél és fegyver rendelkezik saját értékkel, amiket a bazárban tud mindenki áttanulmányozni. A harcok során ezek szoros összefüggésben vannak egymással. Bizonyos fegyverek, különféle mértékben a pajzsok, míg mások csak a páncélok ellen hatásosak. Mindegyikhez mellé van rendelve, mekkora mértékben sebez pajzsokat, illetve páncélokat, ahogyan valamennyi pajzs és páncél rendelkezik egy bizonyos védelmi értékkel. Ebből adódóan, ha egy bizonyos fegyverrel annyit lőnek a pajzsba, hogy annak vége, akkor a karaktert már csak a páncél védi(Ha rendelkezik vele). Ha azt is szétlövik, onnantól viszont már a leggyengébb fegyverek is halálos következménnyel lehetnek rá.

A mindenesbe bele van építve egy páncél regenerátor funkció, amit bármelyik karakter alkalmazhat. Ennek használata egy átmeneti kompozit védőréteget képes a sérült területen, ami nyújt némi védelmet, de csupán életmentő funkcióval bír. Ám mivel ennek használata időbe telik és odafigyelést igényel, a karakterek csakis akkor használhatják, ha épp nincsenek a tűzvonalban, de ezen időre ki is esnek a csatározásból.


A rendszer az alap szintű összeadás-kivonás műveletre épül, így senkinek sem okozhat gondot! Egyszerűen csak figyelembe kell venned, milyen védelemmel rendelkezel, valamint mivel lőnek rád és mennyi talált!


A hozzászólást RisingSun összesen 5 alkalommal szerkesztette, legutóbb Szer. Feb. 25, 2015 10:53 am-kor.
RisingSun
RisingSun

Karakter név : Thomas Bowel
Posts : 67
Join date : 2014. Nov. 30.
Location : Humbákfalva xD

Vissza az elejére Go down

Harcrendszer  Empty Re: Harcrendszer

Témanyitás by RisingSun Vas. Feb. 22, 2015 8:50 pm

Akció pontok:



Az akciópont rendszere a másik fontos alappillére a játék harcrendszerének. Ezeket felhasználva cselekedhet a karakter a reagok során. Mindenki tíz ponttal indul körönként. Ezeket elköltheti mozgásra, támadásra, védekezésre vagy fegyverhasználatra. Ám ezeket nem lehet gyűjteni. Ha valamennyi megmaradt a kör végén, az örökre elveszett!
A páncélok és fegyverek fajtái viszont lényegesen befolyásolhatják a felhasznált akciópontok mennyiségét!

Cselekvésenként felszámolt akciópontok:

Mozgás: 2 pont.
Fedezékhasználat: 2 pont.
Fegyverhasználat: 4 pont.
Tárazás: 2 pont.
Közelharc: 4 pont.
RisingSun
RisingSun

Karakter név : Thomas Bowel
Posts : 67
Join date : 2014. Nov. 30.
Location : Humbákfalva xD

Vissza az elejére Go down

Harcrendszer  Empty Re: Harcrendszer

Témanyitás by Ajánlott tartalom


Ajánlott tartalom


Vissza az elejére Go down

Vissza az elejére


 
Engedélyek ebben a fórumban:
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.